FEBT Associacions Palma Balears, Illes
FEBT Associacions Palma Balears, Illes
FEBT Associacions Palma Balears, Illes
FEBT Associacions Palma Balears, Illes
FEBT Associacions Palma Balears, Illes

El Consell d'Eivissa prorrogarà les concessions de les línies de bus un màxim de dos anys

30/11/2018

La consellera Marí espera que surti a concurs abans del final d'aquest mandat i el PP denuncia «la paràlisi» en transports

2018.11.28 | 22:35

El Consell d'Eivissa prorrogarà les concessions de les línies d'autobús «un termini màxim de dos anys» fins que s'adjudiqui la nova conjunta per a tota l'illa, que havia d'entrar en vigor l'1 de gener. La consellera insular de Territori i Mobilitat, Pepa Marí, espera, però, que la concessió surti a concurs «abans que acabi aquest mandat». Marí ha explicat que la pròrroga s'aprovarà probablement en el ple de desembre (el dia 21) perquè cal informar-ne a les concessionàries i donar-los un termini de 10 dies hàbils perquè puguin presentar objeccions.

El grup del PP al Consell denunciar ahir «la paràlisi» del departament de Transport i «la incapacitat» de l'equip de govern per aprovar de forma definitiva el pla de transports regular per carretera, necessari per treure a concurs la nova concessió única de les línies d'autobús. A part del pla de transport, el Consell ha d'aprovar, abans de treure a licitació la nova concessió, l'avantprojecte d'explotació de línies (els trajectes, freqüències), que també està pendent. Marí va insistir que tots dos estan molt avançats "i que es treballa« paral·lelament »en tots dos.

a consellera del PP Pepa Costa s'estima que es necessitarà «un any com a mínim» de pròrroga per tramitar i adjudicar la nova concessió. Costa ha criticat que, a només un mes perquè caduquin les concessions, «no se sàpiga res». I va recordar que al juny, quan es va aprovar en el ple de manera inicial el pla de transport de viatgers per carretera, l'interventor va subscriure un informe en què manifestava els seus dubtes sobre la seva viabilitat econòmica. L'interventor va advertir en aquell moment que el Consell hauria de «justificar per què va a pagar un 'peatge a l'ombra' en el moment de procedir a la licitació de la concessió del servei».

Sense resposta a les al·legacions

Costa ha lamentat que l'equip de govern ni tan sols ha donat resposta, gairebé sis mesos després, a les al·legacions presentades a l'esmentat pla. «L'equip de govern és incapaç de concloure la primera fase per a licitar la nova concessió de transport. El més greu és que no tinguin capacitat ni per concloure el treball administratiu », va criticar Costa, i alhora ha destacat que el PSOE i Podem-Guanyem« han fet bandera »en aquest mandat, sense resultats, segons el seu criteri, sobre la millora del transport públic.

La consellera del PP va advertir que «les conseqüències» del retard en la posada en marxa de la nova concessió única són l'ús d'una flota d'autocars «vella i obsoleta», que, a part de «la mala imatge», suposa «un risc per a la seguretat », en al·lusió a la denúncia dels treballadors d'una empresa (ALSA).

Marí culpa el PP del retard


La consellera de Territori i Mobilitat reconeix el retard en l'aprovació del pla de transports i que li hauria «agradat» haver-ho fet ja. «No ha estat possible, però està molt avançat i esperem que estigui en el primer trimestre del 2019», va dir Pepa Marí. De fet, el PP presentarà al ple d'avui una moció per instar a l'equip de govern a que completi la tramitació del pla de transports en els tres primers mesos de l'any que ve. Aquesta moció, segons Marí, comptarà amb el vot favorable del seu grup (el PSOE) i s'aprovarà.

Paradoxalment, la consellera va culpar el PP del retard en l'aprovació d'aquest pla ja que, ha remarcat, prèviament s'havien d'adoptar «uns passos previs», com la integració tarifària, la posada en marxa de l'estació del Cetis, la cessió d'ús de la de Sant Antoni o l'acord amb la conselleria d'Educació per a integrar les rutes escolars, i «la passada legislatura no es va fer res tot i que [el PP, que governava] sabia que les concessions tenien una data de caducitat».

El portaveu del PP al Consell, Mariano Juan, i la consellera Pepa Costa també van destacar que l'equip de govern no ha gastat encara ni un euro dels 3,5 milions pressupostats aquest any en transport. «A 30 d'octubre només s'havia executat el 34% del pressupost total de la institució», va criticar Joan.

La consellera de Mobilitat justifica que els contracte programa de millora d'algunes línies o les targetes de gratuïtat de les persones jubilades o dels menors de 18 anys «s'abonen a final d'any, no mes a mes».